영화

올드보이 Oldboy 누구냐 넌

morrison 2023. 6. 6. 16:57
반응형

박찬욱 감독의 영화 올드보이 Oldboy는 2003년에 개봉한 한국 영화입니다.

이 영화는 오대수(최민식)가 15년 동안 감금된 이유를 알아내기 위해 복수를

하는 이야기입니다.

 

이 영화는 한국 영화 최초로 칸 영화제에서 심사위원 대상을 수상했습니다.

이 영화는 복수, 폭력, 사랑, 증오 등 다양한 주제를 다루고 있습니다.

이 영화는 또한 잔인하고 폭력적인 장면이 많아서 논란이 되기도 했습니다.

하지만, 이 영화는 잘 만들어진 영화이며,

한국 영화의 위상을 높인 영화로 평가받고 있습니다. 

 

 

Oldboy is a 2003 South Korean film directed by Park Chan-wook. The film tells the story of Oh Dae-su (Choi Min-sik), who is imprisoned for 15 years and then sets out to get revenge on the person who imprisoned him. The film won the Grand Prix at the Cannes Film Festival, making it the first South Korean film to win an award at the festival.

 

 

The film deals with themes of revenge, violence, love, and hate. It also contains many violent and graphic scenes, which has led to controversy. However, the film is well-made and is considered to be a landmark in Korean cinema.

 

올드보이

 

 

 

상징의 힘

The Power of Symbolism

 

 

박찬욱 감독의 영화 올드보이는 다양한 상징물로 가득합니다.

이 상징물들은 영화의 주제와 메시지를 이해하는 데 도움이 됩니다.

 

문어: 문어는 영화에서 가장 중요한 상징물 중 하나입니다.

문어는 신비롭고 치명적인 생물로, 영화의 주인공인

오대수는 문어와 관련된 여러 가지 사건을 겪습니다.

예를 들어, 그는 문어를 잡아먹는 꿈을 꾸고,

문어와 싸우는 장면이 나오며,

심지어 문어발 모양의 무기를 사용하기도 합니다.

이처럼 문어는 영화에서 오대수의 내면과 외면의 갈등을 상징합니다.

 

망치: 망치는 영화에서 폭력과 복수를 상징합니다.

오대수는 망치를 사용하여 자신의 납치범을 찾아내고 복수합니다.

이처럼 망치는 영화에서 폭력과 복수의 어두운 측면을 상징합니다.

 

최면술: 최면술은 영화에서 오대수의 기억을 조작하는 데 사용됩니다.

오대수는 최면술을 통해 자신의 납치범의 신원을 밝히고 복수할 수 있습니다.

이처럼 최면술은 영화에서 기억과 진실의 모호함을 상징합니다.

 

이러한 다양한 상징물들은 영화 올드보이를 보다 풍부하고

의미 있는 작품으로 만들어줍니다.

이 상징물들은 영화의 주제와 메시지를 이해하는 데 도움이 되며,

영화를 보는 재미를 더해줍니다.

 

 

Park Chan-wook's film Oldboy is full of symbolism. These symbols help us to understand the film's themes and messages.

 

Octopus: The octopus is one of the most important symbols in the film. The octopus is a mysterious and deadly creature, and the film's protagonist, Oh Dae-su, experiences several events involving octopuses. For example, he has a dream about eating an octopus, he fights a giant octopus, and he even uses a weapon shaped like an octopus's tentacle. The octopus thus symbolizes the internal and external conflicts of Oh Dae-su.

 

Hammer: The hammer symbolizes violence and revenge. Oh Dae-su uses a hammer to find his kidnapper and exact revenge. Thus, the hammer symbolizes the dark side of violence and revenge.

 

Hypnosis: Hypnosis is used in the film to manipulate Oh Dae-su's memories. Oh Dae-su uses hypnosis to learn the identity of his kidnapper and exact revenge. Thus, hypnosis symbolizes the ambiguity of memory and truth.

 

These various symbols make Oldboy a richer and more meaningful film. These symbols help us to understand the film's themes and messages, and they add to the enjoyment of watching the film.

 

 

반응형

 

캐릭터의 이중성
The Duality of Characters

 

 

박찬욱 감독의 영화 올드보이(2003)에서

오대수와 이우진은 극명하게 대비되는 캐릭터입니다.

오대수는 15년간 감금된 채 아무런 이유도 모른 채 고통을 받습니다.

그가 마침내 풀려나자, 그는 자신의 납치범을 찾아 복수하기로 결심합니다.

오대수는 동정심과 공포를 동시에 유발하는 복합적인 캐릭터입니다.

그는 복수심에 불타지만, 동시에 잔인한 폭력도 행사합니다.

그는 극한의 상황으로 몰아붙여진 남자로,

자신이 원하는 것을 얻기 위해라면 무엇이든 할 수 있습니다.

 

이우진은 오대수를 납치하고 감금한 남자입니다.

그는 부유하고 권력 있는 사업가이지만, 동시에 사이코패스입니다.

이우진은 사디스트적이고 잔인한 남자로,

타인에게 고통을 가하는 것을 즐깁니다.

그는 또한 뛰어난 심리 조작자로서,

자신의 의도대로 타인을 움직일 수 있습니다.

이우진은 위험하고 예측 불가능한 남자로,

엄청난 악을 저지를 수 있습니다.

 

오대수와 이우진은 매우 다른 남자이지만,

그들은 모두 복수의 여정에 있습니다.

오대수는 15년간 감금된 것에 대한 복수를 원하고,

이우진은 개인적인 모욕에 대한 복수를 원합니다.

그들의 여정은 평행하다는 점에서 폭력, 배신, 상실이

모두 포함되어 있습니다.

그러나 그들의 여정은 중요한 면에서 다릅니다.

오대수의 여정은 결국 구원받지만,

이우진의 여정은 결국 파괴됩니다.

 

올드보이는 복수에 대한 욕망에 사로잡힌 두 가지 복잡하고

매혹적인 캐릭터를 탐구하는 강력하고 충격적인 영화입니다.

이 영화는 인간 본성의 어두운 면을 탐구하는 영화입니다.

올드보이는 당신이 본 후에도 오랫동안 당신과 함께 할 영화입니다.

 

 

Oh Dae-su

 

Oh Dae-su is a middle-aged man who is kidnapped and imprisoned for 15 years without knowing why. When he is finally released, he sets out to find his captor and get revenge. Oh Dae-su is a complex character who is both sympathetic and terrifying. He is driven by a desire for revenge, but he is also capable of great violence. He is a man who has been pushed to the edge, and he is willing to do whatever it takes to get what he wants.

 

Lee Woo-jin

 

Lee Woo-jin is the man who kidnapped and imprisoned Oh Dae-su. He is a wealthy and powerful businessman who is also a psychopath. Lee Woo-jin is a sadistic and cruel man who enjoys inflicting pain on others. He is also a master manipulator who is able to get others to do his bidding. Lee Woo-jin is a dangerous and unpredictable man who is capable of great evil.

 

The Parallel Journeys of Vengeance

 

Oh Dae-su and Lee Woo-jin are two very different men, but they are both on a journey of vengeance. Oh Dae-su is seeking revenge for the 15 years he spent in captivity, while Lee Woo-jin is seeking revenge for a personal slight. Their journeys are parallel in that they both involve violence, betrayal, and loss. However, their journeys also differ in important ways. Oh Dae-su's journey is ultimately redemptive, while Lee Woo-jin's journey is ultimately destructive.

 

Conclusion

 

Oh Dae-su and Lee Woo-jin are two complex and fascinating characters who are both driven by a desire for revenge. Their journeys are parallel in many ways, but they also differ in important ways. Oh Dae-su's journey is ultimately redemptive, while Lee Woo-jin's journey is ultimately destructive. Oldboy is a powerful and disturbing film that explores the dark side of human nature. It is a film that will stay with you long after you have seen it.

 

비주얼 스토리텔링
Visual Storytelling

 

 

 

박찬욱 감독의 영화 올드보이(2003)는 독창적인 카메라워크, 촬영 기법, 시각적 스토리텔링 기법을 사용해 주목을 받았습니다. 이 영화는 흔히 볼 수 있는 클로즈업과 쇼트 쇼트로 구성된 일반적인 영화와는 달리, 장시간의 롱 테이크와 특수 효과를 사용해 독특한 분위기를 연출했습니다. 예를 들어, 영화의 첫 장면에서 오대수가 술집에서 술을 마시고 있는 장면은 10분 동안 한 컷으로만 촬영되었습니다. 이 장면은 오대수의 고독과 절망을 효과적으로 표현해 냈습니다.

 

또한, 영화는 다양한 색채를 사용하여 시각적으로 흥미로운 효과를 연출했습니다. 예를 들어, 오대수가 감금된 방은 주로 붉은색과 푸른색으로만 채색되어 있습니다. 이 색채는 오대수의 감정 상태를 효과적으로 표현해 냈습니다.

 

박찬욱 감독의 영화 올드보이는 독창적인 카메라워크, 촬영 기법, 시각적 스토리텔링 기법을 통해 영화의 분위기와 메시지를 효과적으로 전달했습니다. 이 영화는 영화의 형식과 내용이 완벽하게 조화를 이루는 수작으로 평가받고 있습니다.

 

 

Park Chan-wook's film Oldboy (2003) has been praised for its innovative camerawork, cinematography, and visual storytelling techniques. The film is unlike most conventional films, which are typically composed of close-ups and short shots. Instead, Oldboy uses long takes and special effects to create a unique atmosphere. For example, the film's opening scene, in which Oh Dae-su is drinking in a bar, is shot in a single take for over 10 minutes. This scene effectively conveys Oh Dae-su's loneliness and despair.

 

The film also uses a variety of colors to create visually interesting effects. For example, the room in which Oh Dae-su is imprisoned is primarily colored red and blue. These colors effectively convey Oh Dae-su's emotional state.

 

Park Chan-wook's film Oldboy uses innovative camerawork, cinematography, and visual storytelling techniques to effectively communicate the film's atmosphere and message. The film is considered a masterpiece for its perfect blend of form and content.

 

 

남성성과 폭력성에 대한 탐구
An Exploration of Masculinity and Violence

 

 

박찬욱 감독의 영화 올드보이(2003)는 남성성, 폭력, 그리고 유독한 남성성의 주제를 탐구한다. 이 영화는 오대수(최민식)라는 한 남자의 이야기를 따라간다. 오대수는 15년 동안 아무런 이유 없이 감옥에 갇혀 있다가 갑자기 풀려난다. 그는 그의 감옥에 가두었던 사람을 찾아 복수하기 위해 고군분투한다.

 

이 영화는 남성성의 다양한 측면을 탐구한다. 오대수는 전형적인 남성성의 억압적인 측면을 보여준다. 그는 폭력적이고, 보복적이고, 지배적이다. 그는 또한 자신의 감정을 억누르고, 자신의 약점을 드러내는 것을 두려워한다.

 

그러나 오대수는 또한 남성성의 더 긍정적인 측면을 보여준다. 그는 용감하고, 영웅적이고, 사랑하는 사람이다. 그는 또한 자신의 잘못을 인정하고, 용서를 구하고, 변화할 수 있는 능력을 보여준다.

 

이 영화는 남성성의 다양한 측면을 탐구함으로써, 남성성의 복잡성을 보여준다. 이 영화는 또한 남성성이 폭력과 유독한 남성성으로 이어질 수 있음을 보여준다.

 

Park Chan-wook's film Oldboy (2003) explores the themes of masculinity, violence, and toxic masculinity. The film follows the story of Oh Dae-su (Choi Min-sik), a man who is imprisoned for 15 years for no reason and then suddenly released. He struggles to find the person who imprisoned him and to get revenge.

 

The film explores various aspects of masculinity. Oh Dae-su shows the oppressive aspects of traditional masculinity. He is violent, vengeful, and domineering. He also represses his emotions and is afraid to show his weaknesses.

 

However, Oh Dae-su also shows the more positive aspects of masculinity. He is brave, heroic, and loving. He also shows the ability to admit his mistakes, to ask for forgiveness, and to change.

 

By exploring the various aspects of masculinity, the film shows the complexity of masculinity. The film also shows how masculinity can lead to violence and toxic masculinity.

 

 

누구냐 넌
오대수는요 말이 너무 많아요
웃어라, 모든 사람이 너와 함께 웃을 것이다. 울어라, 너 혼자 울 것이다.
틀린 질문만 하니까 맞는 대답이 나올 리가 없잖아

 

 

박쥐 테레즈 라캥 중독적인 욕망과 충동적인 행동, 인간의 죄의식

 

박쥐 테레즈 라캥 중독적인 욕망과 충동적인 행동, 인간의 죄의식

박찬욱 감독의 영화 박쥐는 2009년 개봉한 공포, 로맨스 영화입니다. 송강호, 김옥빈, 신하균, 김해숙 등이 출연합니다. 영화는 병원에서 근무하는 신부 상현이 백신 개발 실험에 자원했다가 바이

www.viix.co.kr

 

헤어질 결심 박찬욱의 미학적 완성을 보다

 

헤어질 결심 박찬욱의 미학적 완성을 보다

헤어질 결심은 2022년에 개봉한 한국의 미스터리 로맨스 영화로, 박찬욱 감독이 각본과 감독을 맡았다. 박해일과 탕웨이가 주연을 맡았으며, 이외에도 고성희, 박용우, 이정현이 조연으로 출연한

www.viix.co.kr

 

 

반응형
사업자 정보 표시
사업자 등록번호 : -- | TEL : --