영화

택시 드라이버 Taxi Drive 베트남전 후의 미국사회의 어두운 면

morrison 2023. 6. 5. 19:48
반응형

택시 드라이버는 1976년 마틴 스코세지 감독의 미국 범죄 스릴러 영화입니다. 
로버트 드 니로, 조디 포스터, 하비 케이틀, 시빌 셰퍼드가 주연을 맡았습니다. 
이 영화는 베트남 전쟁 참전 용사 트래비스 비클(드 니로)이 
택시 운전사로 일하면서 뉴욕의 밤거리에서 만난 부패와 폭력에 좌절하고, 
결국 폭력으로 맞서 싸우는 이야기를 그립니다.

택시 드라이버는 미국 사회의 어두운 면을 생생하게 그려낸 작품으로, 
개봉 당시 큰 반향을 일으켰습니다. 
이 영화는 칸 영화제 황금종려상을 수상했으며, 
로버트 드 니로는 이 영화로 아카데미 남우주연상 후보에 올랐습니다.

택시 드라이버는 오늘날에도 여전히 많은 사랑을 받고 있는 영화입니다. 
이 영화는 미국 사회의 어두운 면을 고발하는 동시에, 
인간의 내면의 어두운 면을 탐구하는 작품입니다. 
택시 드라이버는 1970년대 미국 사회의 모습을 생생하게 보여주는 동시에, 
오늘날에도 여전히 유효한 메시지를 전달하는 영화입니다.

Taxi Driver is a 1976 American crime thriller film directed by Martin Scorsese. It stars Robert De Niro, Jodie Foster, Harvey Keitel, and Cybill Shepherd. The film tells the story of Travis Bickle (De Niro), a Vietnam War veteran who becomes disillusioned with the corruption and violence he sees on the streets of New York City while working as a taxi driver. He eventually takes matters into his own hands and fights back with violence.

Taxi Driver is a powerful and disturbing film that vividly depicts the dark side of American society. It was a critical and commercial success upon its release, winning the Palme d'Or at the Cannes Film Festival. De Niro was nominated for an Academy Award for Best Actor.

Taxi Driver remains a popular film today. It is a powerful indictment of American society, as well as an exploration of the dark side of the human psyche. Taxi Driver is a vivid portrait of 1970s America, and it still has something to say today.

 

 

택시드라이버

 

 

고립과 현대 사회에서의 관련성 분석
Analyzing isolation and its relevance in modern society

 

마틴 스콜세지 감독의 1976년 영화 <택시 드라이버>에서 트래비스 비클은 
뉴욕시에서 택시를 운전하는 외롭고 고립된 남자입니다. 
그는 베트남 전쟁 참전 용사이며 외상 후 스트레스 장애를 앓고 있으며 
주변에서 보는 폭력과 부패에 깊이 괴로워합니다. 
비클은 또한 사회적으로 어색하고 관계를 형성하는 데 어려움을 겪습니다. 
그는 젊은 선거 운동원인 베시에게 매력을 느끼지만 
그녀는 그의 어둡고 폭력적인 경향에 의해 결국 역겨워합니다.

비클의 고립은 오늘날 세계에서 증가하는 사회적 고립의 문제를 반영합니다. 
점점 더 연결된 세계에서 사람들은 혼자 있고 다른 사람들과 단절된 느낌을 받기 쉽습니다. 
이는 기술의 증가로 인해 사람들이 대면 상호 작용을 피하기가 더 쉬워진 부분으로 인한 것입니다. 
또한 삶의 속도가 빨라지면서 사람들이 압도되고 스트레스를 받게 되는 것도 한 원인입니다.

비클의 고립은 그를 점점 더 폭력적이고 미치게 만듭니다. 
그는 결국 대통령 후보를 암살하기로 결심합니다. 
비클의 행동은 사회적 고립의 위험에 대한 경고입니다. 
사람들이 고립되면 극단적이고 파괴적인 행동에 취약해질 수 있습니다.

사회적 고립 문제를 해결하기 위해 할 수 있는 몇 가지는 다음과 같습니다. 
하나는 직접 만나 다른 사람들과 연결하는 것입니다. 
이는 클럽이나 그룹에 가입하거나 자원봉사하거나 친구와 가족과 함께 시간을 보내는 것입니다. 
또한 사회적 고립의 징후를 인식하고 어려움을 겪고 있다면 도움을 요청하는 것이 중요합니다.

트래비스 비클의 이야기는 사회적 고립이 심각한 문제임을 상기시켜 줍니다. 
정신 건강 문제, 약물 남용, 폭력과 같은 다양한 부정적인 결과를 초래할 수 있습니다. 
외로움을 느끼고 있다면 친구, 가족 또는 정신 건강 전문가에게 연락하십시오. 
혼자서 그럴 필요는 없습니다.

In Martin Scorsese's 1976 film Taxi Driver, Travis Bickle is a lonely and isolated man who drives a taxicab in New York City. He is a Vietnam War veteran who suffers from post-traumatic stress disorder and is deeply troubled by the violence and corruption he sees around him. Bickle is also socially awkward and has difficulty forming relationships. He is attracted to Betsy, a young campaign worker, but she is ultimately repulsed by his dark and violent tendencies.

Bickle's isolation is a reflection of the growing issue of social isolation in today's world. In a world that is increasingly interconnected, people are more likely than ever to feel alone and disconnected from others. This is due in part to the rise of technology, which can make it easier for people to avoid face-to-face interaction. It is also due to the increasing pace of life, which can leave people feeling overwhelmed and stressed.

Bickle's isolation leads him to become increasingly violent and unhinged. He eventually decides to take matters into his own hands and assassinate a presidential candidate. Bickle's actions are a warning about the dangers of social isolation. When people are isolated, they can become susceptible to extreme and destructive behaviors.

There are a number of things that can be done to address the issue of social isolation. One is to make an effort to connect with others in person. This can be done by joining clubs or groups, volunteering, or simply spending time with friends and family. It is also important to be aware of the signs of social isolation and to seek help if you are struggling.

Travis Bickle's story is a reminder that social isolation is a serious problem. It can lead to a variety of negative consequences, including mental health problems, substance abuse, and violence. If you are feeling isolated, there are people who can help. Reach out to a friend, family member, or mental health professional. You don't have to go through this alone.

 

 

반응형

 

 

"Taxi Driver"의 시각적 미학
The Visual Aesthetics of "Taxi Driver"

 

마틴 스콜세지 감독의 영화 <택시 드라이버>는 시각적으로 눈길을 끄는 영화로 
색상, 조명, 프레이밍을 사용하여 이야기를 향상하고 독특한 분위기를 조성합니다. 
이 영화의 촬영 감독인 마이클 채프먼은 영화에 거친 현실적인 느낌을 주기 위해 
다양한 기술을 사용합니다.

영화의 가장 눈에 띄는 특징 중 하나는 색상 사용입니다. 
이 영화는 주로 흑백으로 촬영되지만 채프먼은 색상을 적절히 사용하여 큰 효과를 냅니다. 
예를 들어, 그는 폭력과 위험을 나타내는 빨간색을 사용합니다. 
트래비스 비클(로버트 드니로)이 포주를 쏘는 장면에서 볼 수 있습니다. 
그는 또한 외로움과 고립을 나타내는 파란색을 사용합니다. 
트래비스가 밤에 도시를 운전하는 장면에서 볼 수 있습니다.

영화의 조명은 또한 특정 분위기를 조성하는 데 사용됩니다. 
채프먼은 종종 분위기를 어둡고 절망적으로 만들기 위해 저조도 조명을 사용합니다. 
그는 또한 후면 조명을 사용하여 트래비스의 머리 주위에 후광 효과를 만듭니다. 
이것은 그를 성자 또는 순교자처럼 보이게 만듭니다.

영화의 프레이밍은 또한 폐쇄감과 고립감을 조성하는 데 사용됩니다. 
많은 샷은 좁게 프레이밍되어있어 시청자가 영화의 세계에 갇힌 것처럼 느끼게 합니다. 
이것은 특히 트래비스가 밤에 도시를 운전하는 장면에서 특히 효과적입니다.

택시 드라이버의 시각적 미학은 영화의 성공에 필수적입니다. 
그들은 영화의 이야기와 분위기를 완벽하게 보완하는 거친, 
현실적이고 분위기있는 분위기를 조성합니다.

Martin Scorsese's Taxi Driver is a visually striking film that uses color, lighting, and framing to create a unique atmosphere. The film's cinematographer, Michael Chapman, uses a variety of techniques to create a gritty and realistic look for the film.

One of the most striking aspects of the film's cinematography is its use of color. The film is primarily shot in black and white, but Chapman uses color sparingly to great effect. For example, he uses red to represent violence and danger, as in the scene where Travis Bickle (Robert De Niro) shoots a pimp. He also uses blue to represent loneliness and isolation, as in the scene where Travis drives through the city at night.

The film's lighting is also used to create a specific atmosphere. Chapman often uses low-key lighting to create a sense of gloom and despair. He also uses backlighting to create a halo effect around Travis's head, which makes him look like a saint or a martyr.

The film's framing is also used to create a sense of claustrophobia and isolation. Many of the shots are framed tightly, which makes the viewer feel like they are trapped in the world of the film. This is especially effective in the scenes where Travis is driving through the city at night.

The visual aesthetics of Taxi Driver are essential to the film's success. They help to create a gritty, realistic, and atmospheric look for the film that perfectly complements the story.

 

사회적, 정치적 논평
The Politics of "Taxi Driver"

 

마틴 스콜세지 감독의 영화 <택시 드라이버>는 도시 붕괴, 자경단, 
사회 불안과 같은 밑에 깔린 정치적 주제를 탐구하는 영화입니다. 
이 영화는 1976년에 만들어졌으며, 미국에서 큰 사회적, 정치적 혼란의 시기에 만들어졌습니다. 
베트남 전쟁은 막바지에 이르렀고, 워터게이트 사건이 막 발생했으며, 인종, 계급, 성별과 같은 
문제에 대해 미국은 심하게 분열되었습니다.

택시 드라이버에서 스콜세지는 시대의 분위기를 포착하여 뉴욕시의 어둡고 거친 초상화를 만듭니다. 
도시는 폭력, 빈곤, 절망의 장소로 묘사됩니다. 
트래비스 비클, 이 영화의 주인공은 베트남 전쟁 참전 용사입니다. 
그는 민간인 생활에 적응하는 데 어려움을 겪고 있습니다. 
그는 사회에서 소외되고 점점 더 폭력과 자경단에 집착하게 됩니다.

트래비스의 행동은 당시의 정치적 분위기에 대한 논평으로 볼 수 있습니다. 
그는 분열된 사회의 산물이며 길을 찾기 위해 고군분투하고 있습니다. 
그는 또한 폭력을 미화하고 사람들이 스스로 문제를 해결하도록 장려하는 문화의 산물입니다.

택시 드라이버는 오늘날에도 관객들에게 여전히 울림을 주는 강력한 영화입니다. 
그것은 정치적 극단주의의 위험과 사회 문제에 대한 평화로운 해결책을 찾는 중요성을 상기시켜 줍니다.

Martin Scorsese's Taxi Driver is a politically charged film that explores themes of urban decay, vigilantism, and social unrest. The film was made in 1976, a time of great social and political upheaval in the United States. The Vietnam War was winding down, the Watergate scandal had just broken, and the country was deeply divided over issues such as race, class, and gender.

In Taxi Driver, Scorsese captures the mood of the times by creating a dark and gritty portrait of New York City. The city is depicted as a place of violence, poverty, and despair. Travis Bickle, the film's protagonist, is a Vietnam War veteran who is struggling to adjust to civilian life. He is alienated from society and becomes increasingly obsessed with violence and vigilantism.

Travis's actions can be seen as a commentary on the political climate of the time. He is a product of a society that is deeply divided and that is struggling to find its way. He is also a product of a culture that glorifies violence and that encourages people to take matters into their own hands.

Taxi Driver is a powerful film that continues to resonate with audiences today. It is a reminder of the dangers of political extremism and the importance of finding peaceful solutions to social problems.

 

 

"Taxi Driver"의 상징성
The Symbolism of Taxi Driver

 

 

마틴 스콜세지 감독의 영화 <택시 드라이버>는 상징으로 가득 찬 영화입니다. 
비, 거울, 택시 그 자체는 모두 영화에서 상징적인 의미를 가지고 있습니다.

비는 종종 트래비스 비클의 내면의 혼란을 나타냅니다. 
그는 매우 괴로운 남자로 세상에서 자신의 자리를 찾기 위해 고군분투하고 있습니다. 
비는 그의 내면 상태를 반영하고, 또한 도시의 폭력과 혼란을 나타냅니다.

거울은 영화 전반에 걸쳐 트래비스의 자아 이미지를 나타내는 데 사용됩니다. 
그는 외모에 매우 신경을 쓰는 남자이고, 종종 거울을 보면서 외모를 확인합니다. 
거울은 또한 트래비스의 갈라진 정신을 나타냅니다. 
그는 정체성에 대한 갈등을 겪고 있는 남자이고, 거울은 이것을 반영합니다.

택시 그 자체는 또한 상징입니다. 그것은 트래비스의 고립을 나타냅니다. 
그는 사회에서 단절된 사람이고, 택시는 그가 세상을 관찰하면서 실제로 참여하지 않는 방법입니다. 
택시는 또한 트래비스의 여정을 나타냅니다. 
그는 처음에는 길을 잃고 외로운 남자지만 영화의 끝에서는 인생의 목적을 찾았습니다.

택시 드라이버의 상징은 복잡하고 다층적입니다. 
이 영화는 인간의 심리를 강력하게 탐구하고 있으며, 상징들은 캐릭터의 내면의 혼란을 드러냅니다.

Martin Scorsese's Taxi Driver is a film that is full of symbolism. The rain, mirrors, and the taxi itself all have symbolic meaning in the film.

The rain is often used to represent Travis Bickle's inner turmoil. He is a deeply troubled man who is struggling to find his place in the world. The rain mirrors his inner state, and it also represents the violence and chaos of the city.

Mirrors are also used throughout the film to represent Travis's self-image. He is a man who is very image-conscious, and he often uses mirrors to check his appearance. The mirrors also represent Travis's fractured psyche. He is a man who is struggling with his identity, and the mirrors reflect this.

The taxi itself is also a symbol. It represents Travis's isolation. He is a man who is cut off from society, and the taxi is a way for him to observe the world without actually participating in it. The taxi also represents Travis's journey. He starts out as a lost and lonely man, but by the end of the film, he has found a purpose in life.

The symbolism in Taxi Driver is complex and multi-layered. The film is a powerful exploration of the human psyche, and the symbols help to reveal the inner turmoil of the characters.

 

 

인간이 한 직업에 종사하다보면 그 직업이 그의 모습이 되는 거야
모든 짐승들은 밤에 활동한다. 언젠가 저런 쓰레기들을 씻어낼 진짜 비가 내릴 것이다.

 

 

디어헌터 The Deer Hunter 베트남 전쟁과 러시안 롤렛

 

디어헌터 The Deer Hunter 베트남 전쟁과 러시안 롤렛

디어헌터는 마틴 스코세이지 감독의 1978년 미국 전쟁 영화입니다. 마이클 샤라스킨이 쓴 동명의 소설을 바탕으로 했으며, 로버트 드 니로, 크리스토퍼 월켄이 주연을 맡았습니다. 영화는 미국

www.viix.co.kr

 

지옥의 묵시록 역사상 가장 위대한 전쟁영화

 

지옥의 묵시록 역사상 가장 위대한 전쟁영화

지옥의 묵시록은 프란시스 포드 코폴라 감독이 연출하고 마틴 신, 말론 브란도, 로버트 듀발, 로렌스 피시번, 프레데릭 포레스트, 알버트 홀 주연의 1979년 미국 전쟁 드라마 영화입니다. 조지프

www.viix.co.kr

 

 

반응형
사업자 정보 표시
사업자 등록번호 : -- | TEL : --